Friday, February 16, 2007

16.veebruar - reede - heh,


Homme siis viljandisse, viimsele ärasaatmisele.


Eile ilmus ekspressis ja slõhtulehes pedofiiliaartikel U.H.Liiviga.
Selle skandaaliga ja diskussiooniga seoses tekkis mõte, et erineva sama liigi asjadele vaadatakse ja suhtutakse erinevalt. Nt pedofiiliaa, nekrofiilia ja homod on sisuliselt ju kõik samast kategooriast - looduse näpukas. Nende kõigi ajend on ju alateadvuslik seksuaalne tung loodulikult ja ühiskondlikult nö mittenormaalsest väljundist.
Sellise vahega, et pedofiilid pannakse vangi,kiusatakse taga, aga homode puhul rõhutatakse tolerantsuse olulisust.
Ma ei arva, et pedofiilia on normaalne ja ok,või et homosid peaks karistama hakkama, ma lihtsalt mõtisklen, et samade tungide põhjustatud asjadesse suhtumine on niivõrd erinev.
200 aastat tagasi karistati metsikus läänes valge inimese tapmise eest ülespoomisega, aga indiaanlase tapmise puhul heideti ette, et sa põranda ära määrisid.
Noh, ega see mõtisklus kuhugi välja ei jõua, aga lihtsalt tõin välja.

Mainin veel ära, et pilt pole jutuga seotud. :)

21 Comments:

Blogger Ragnar said...

Nende teemade puhul lähtun mina vägivalla aspektist.

February 16, 2007  
Anonymous Anonymous said...

oeh, ära hakka sina ka :)

kaks kodust ülesannet:
- kontrollida väidet nagu "muus looduses" poleks omasooiharust
- teha selgeks, mis on põhiline erinevus pedofiilia, nekrofiilia ja täiskasvanud samasooliste isikute seksi vahel

February 16, 2007  
Anonymous Anonymous said...

Mina arvan küll, et peded tuleks vangi panna(kui mõlemad just naised ei ole) :)

Aga tegelikult tõesti homod teevad kõike vabatahtlikult, kuid pedofiilia ja nekrofiilia puhul eriti vastaspoole nõusolekut ei küsita. Viimase puhul võib-olla isegi küsitakse ja vaikimine tähendab ju nn. nõusolekut.

February 16, 2007  
Blogger Risto said...

ma räägin nende asjade põhjustajast, et kõige selle taga on tung, mis sunnib inimesi seda tegema.
Õnnelikud on need inimesed, kelle tungid sunnivad neid tegema ühiskondlikult tunnustatud asju tunnustatud subjektiga.
Meediakangelane Liiv tunnistas, et ta on meditsiiniliselt pedofiil.
See on ta kalduvus mitte halb harjumus. Ja sellel on vahe.

February 16, 2007  
Blogger Unknown said...

pilt on küll jutuga seotud..
ühe kaks varju

February 18, 2007  
Anonymous Anonymous said...

Vabandust, Risto, aga..
..ma annaks ikka kõvasti rohkem koduseid ülesandeid.

Risto, kas sa jagaksid toda teadmist - mis tung see niisugune on, mis homoseksuaalsuse taga on?

Krissu, mõtle, et suure tõenäosusega paneksid sa sellisel juhul vangi võibolla oma õe, venna, onu, tädi, õpetaja, kolleegi, sõbra, ülemuse, alluva... mõtle näiteks selle peale, et kui sina ütled "peded tuleks vangi panna", siis üsna tõenäoliselt on sinu kõrval samal hetkel keegi, kes ongi "pede", või keegi, kelle sõber, tuttav, laps jne jne jne on homoseksuaalne. Minuga on niimoodi juhtunud, sõitsin bussiga koju ja minu kõrval istusid kaks noormeest, kes arutlesid, mida "pedede ja lesparitega" teha tuleks, kuidas neid ühiskonnast isoleerida või lihtsalt kuskile luku taha panna. See, kellest nad räägivad, ei ole lihtsalt niisama "keegi", see olen mina. Mina. Nende kõrval. Ja teinekord minu ema, minu isa, minu vend. Mis sa arvad, mis tundega nad niisuguseid asju kuulavad?
Sellised masendavalt vaimuvaese kommentaarid ei käi anonüümse massi kohta. Palun saa aru, et sinu sõnade taga on inimene. Keegi, kellele see lause võib tähendada midagi väga isiklikku. Me ei saa olla nii vastutustundetud.
Sulle ei peagi meeldima, ja sa ei peagi tunnustama. Aga milleks vihata?

"Õnnelikud on need inimesed, kelle tungid sunnivad neid tegema ühiskondlikult tunnustatud asju tunnustatud subjektiga.". Et.. misasja? Mis need ühiskondlikult tunnustatud asjad on?

Kui sa siin ei viitsi vastata, ole hea, kirjuta mulle - lisette@diversity.ee. Vestleks kohe pikemalt.

Krt, uskumatu. Täiesti uskumatu.

February 19, 2007  
Anonymous Anonymous said...

*masendavalt vaimuvaesed

February 19, 2007  
Anonymous Anonymous said...

Vabandust, ühe asja unustasin ikka.

Pedofiilia, nekrofiilia ja zoofiilia on seksuaalsed hälbed. Bottom line.

Homoseksuaalsus ei ole seda mitte.

Kui sina nimetad homoseksuaalsust "looduse tüngaks", siis on see sinu subjektiivne arvamus, mitte fakt. Ja subjektiivsetele arvamustele on sul absoluutne ja vääramatu õigus.

February 19, 2007  
Blogger Anell said...

I love gay men :) Ja mind ei huvita, mida nad magamistoas teevad, nad on lihtsalt väga väga toredad inimesed.

February 19, 2007  
Blogger Risto said...

:)
Tere Lisette,
Aitähh kaasa mõtlemast, aga viitaks, et sa lugesin mu teksti diagonaalis läbi ja lähtud üle pea kokku löövatest tunnetest.
Ma ei öelnud, et homod tuleks vangi panna. Lause on pikk ja eitus on seal eespool ;) "Ma ei arva, et pedofiilia on normaalne ja ok,või et homosid peaks karistama hakkama,..."
Minuarvates on nii nekrofiilia, masohism, tavaline heteroseksuaalsus, homod, pedofiilid jne kõik seksuaalsuse erinevad väljundid. Sellise erinevusega, et mõne liigi harrastamise eest pannakse sind vangi. Ja selles mu jutu mõte oligi, et mõned on võrdsemad kui teised.

February 19, 2007  
Anonymous Anonymous said...

Risto, ma polegi väitnud, et sina seda ütlesid. See kommentaar läks Krissule.

Minu küsimus sulle oli ainult tolle "tungi" kohta ja "ühiskonnas tunnustatud asjade tegemise" kohta.

Ei muud.

February 19, 2007  
Anonymous Anonymous said...

Armas Lisette, ei tasu kõike nii isiklikult ja sõna-sõnalt võtta.
Ei arva, et peaksin iga lause taha lisama märksõna. ( Noh näiteks, et nüüd tuleb iroonia, sarkasm, tõsielu või nali) :)

Maailmas on palju *****, mis teeb haiget ja tihti on ikka kuradima valus kuna me vaatame asju sellest vaatenurgast, mis meile just parasjagu õige tundub.

February 19, 2007  
Anonymous Anonymous said...

Vabandan, Krissu, aga ei tabanud paraku jah seda peenet huumorit/irooniat :)

Selle isiklikult võtmisega on nii, et.. ma arvan, et kui (mistahes vaatenurgast) pisut tunnistada ja teadvustada seda masendavalt suurt hulka labasust, vastikust, viha ja sallimatust inimeste suhtes, kes on homoseksuaalsed (või teise nahavärviga, teise usutunnistusega, erivajadusega ja nii edasi), siis peabki valus olema, sest lõppude lõpuks vastutame meie - meie, ühiskonnana. Ja see vaatenurk ei saa mitte kunagi olla vale või subjektiivne, sest see vaatenurk tuleneb faktidest - eelmisel aastal Tallinna Pridel saidki naised rusikaga näkku. Ühel pungikontserdil Tartus pekstigi noored pungitüdrukud naisneonatside poolt läbi. Ühe ratastoolis poisi vanemad ütlesidki talle, et ta on värdjas ja teda ei oleks kunagi tohtinud sündida. Ja nii edasi. Need on faktid. Me võime küll öelda, et ei tuleks kõike isiklikult võtta ja nii edasi, aga me ei saa teeselda, et see kõik ei ole juhtunud. Päriselt. Kellegagi meie kõrvalt. Ja kui see ei tekita sinus tunnet, et kuradima valus on, siis.. siis on midagi valesti. Me (=ühiskond) peame õppima üksteise eest seisma.

Kui sina kirjutad "peded vangi" (olgugi naljaga pooleks või iganes mis), siis loomulikult on oht, et ma võtan seda isiklikult, sest ma olen aastate jooksul saanud sadu sõimu- ja ähvarduskirju plus lugenud netikommentaare, mis algavad või lõppevad tollesama, sinu poolt ehk iroonilisena visatud "peded vangi" väljendiga. Ma arvan, et ma ei pane mööda, kui ütlen, et homoseksuaalsed inimesed lasevad kõrvust mööda ja üritavad asju mitte isiklikult võtta 90% oma ajast. Ja on loomulik, on inimlik ja on normaalne, et jääb see ülejäänud 10% ajast. See on see, mis teinekord maailma muudab.

Ameerikas oli kunagi niisugune reegel, et buss oli jaotatud mustade ja valgete sektoriks. Ühel päeval juhtus nii, et valgete sektoris ei olnud enam vabu kohti ja bussijuht palus mustade sektori esimeses reas (kohe valgete sektori taga) istunud mustanahalisel naisel püsti tõusta ja bussi tahaossa istuma minna. Naine keeldus.
Selle naise nimi oli Rosa Parks, aasta oli 1955, ja see päev on tänaseks osa ajaloost mustanahaliste tsiviilõiguste teemal.
Ma mõtlen mõnikord nii, et.. kui Rosa Parks ei oleks sellel päeval "ei" öelnud, oleks püsti tõusnud ja tahapoole istuma läinud, kas me siis räägiksime aastast 1955? Võibolla oleks selle asemel näiteks 1985?
See tundub primitiivne ja võibolla mõneti triviaalne näide, aga ma arvan, et selles on midagi olulist.

Ehk et.. oleme kõik natukene ettevaatlikumad. Nii isiklikult võtmistega, ülereageerimistega kui ka sõnadega :)

Lõpetuseks - www.borndifferent.org ;) (kõlarid võiks sisse lülitatud olla..)

Hääd,
Lisette

February 20, 2007  
Blogger Risto said...

noh, seda ma mõtlesingi, et õnnelikud on traditsioonilise seksuaalsusega inimesed, sest nad ei pea kõige selle jamaga tegemist tegema ja võitlema enda eest.
Ja samas mu mõtteni ei jõudnud vist keegi, et zoofiilid ja peded on samuti meditsiinilised alternatiivseksuaalid, kes pannakse selle eest vangi.

February 20, 2007  
Blogger elina said...

"noh, seda ma mõtlesingi, et õnnelikud on traditsioonilise seksuaalsusega inimesed" Et misasja? Ei ole nõus. Ma arvan et hakkan homode eest võitlejaks :D Minu arust on nad superhead inimesed, paremad kui paljud heterod...

February 20, 2007  
Blogger Risto said...

:)
aitähh kommi eest Elina, aga proovi end kokku võtta ja lause lõpuni lugeda ja mõttega selle juures püsida. ;)

February 20, 2007  
Blogger elina said...

ma püsin vägagi mõttega asja juures

February 20, 2007  
Anonymous Anonymous said...

Risto, ma lihtsalt juhin sinu tähelepanu ühele faktilisele veale.
Homoseksuaalsus, biseksuaalsus ja heteroseksuaalsus on seksuaalsed orientatsioonid. Ei mingit "alternatiivi" vms. Tunnistatud seksuaalsed orientatsioonid.

Zoofiilia, nekrofiilia, pedofiilia jne on seksuaalhälbed, mis tähendab, et tegemist on haigusega.

See ei ole vaatenurga küsimus, vaid faktiküsimus.

Muuseas, ma küll ei ütleks, et ma oma orientatsiooni tõttu õnnetum oleks ;)

February 20, 2007  
Blogger Risto said...

aga nagu näha on sul ja su orientatsioonikaaslastel rohkesti jamasid seetõttu.
Aga mismõttes üks on orientatsioon ja teine hälve? Mille järgi neid eristatakse?

February 20, 2007  
Anonymous Anonymous said...

WHO ehk World Health Organization. Lisaks veel psühholoogide/psühhiaatrite ühendused jne. Ehk teisisõnu meist targemad teadlased :)

Vastuseks su kommentaarile minu blogis, minu orientatsioon ei avalda vähimalgi määral mõju sellele, kas ma saan lapsi või mitte :)

Muuseas, Eesti geikogukonnas on viimased paar-kolm aastat tõeline beebibuum.

February 20, 2007  
Blogger Tõnis Hiiesalu said...

see, et üks on haigus ja teine ei ole, on lihtsalt kokkulepe... nagu piirikokkulepe, mis on mõjutatud miljonist tegurist.. usk, kultuur, ajalugu jne... näiteks aafrikas on täiesti demokraatlik inimeste söömine :) õnneks on meil kõigil võimalik valida millises kultuuriruumis elame... võib ju kolida Taisse, Aafrikasse või hoopis Hollandisse kui piirid liiga ranged :)

February 21, 2007  

Post a Comment

<< Home

----------------------------------------------------------- --------------------------------------------------------------
ajaveeb 2007