Monday, July 23, 2007

23.juuli-esmaspäev - Päev pärast Lauritsat ja Võrumaad


Nv käisime Võrumaal.
Taaskord oli vahva ja hea.
Reedel külastasime Taneli lapsepõlvemaid Nõval ja kohtasin koolivenda, kes oli lähedalolevasse kirikusse pulma tulnud. Me vaatasime siis ka kiriku üle mõni hetk enne laulatust.
Kena ja armas maakirik oli. Tundus armas mõte olevat abielluda soojal reedesel päeval väikses Võrumaa puukirikus keset kuppelmaastikke ja järvi.

Võrus külastasime Võru folkloorifestivali ja sattusime seal hoovi, kus oli kirjas Haanimaa ja keset hoovi püstkoda kirjaga Haanimaa nõvakoda. Seal istus muhe habemega sell ja rääkis, et haanjamaa rahvas on eraldi etnos, kes ei kuulu võrokeste ega setode alla.
Rääkis vahvas murrakus ja seletas laudadele joonistatud legendi Haanimaast ja Liivlastest, kes Haanimaale tulles võtavad mere kaasa.

Reisi pea eesmärk oli eka maalilaagri suvepraktika Peeter Lauritsa talus, kes pidas tipis loenguid ja rääkis kiviaja kunstist/religioossetest sümbolitest/
See loeng aitas vähemalt mul paremini mõista maausulisi ja metsa rajatud kunstilisi objekte.
Loengu peateemaks olid labürint, mis tundub olevat ka Lauritsa Kütioru ateljee peateemasid. Kahjuks pidime varem lahkuma ja ma ei saanudki teada, miks on labürint nii tähtis ja oluline.

6 Comments:

Blogger Gerda Märtens said...

tervitusi gerdalt. tore sinu blogi vaadata. saame blogisõpradeks. mul on joonistuste blog. ;)

July 24, 2007  
Blogger Risto said...

jaa, see oleks lahe. :P
Mida blogisõbrad teevad?
Me võiks üksteise pilte avaldada :P

July 26, 2007  
Blogger Gerda Märtens said...

ma olen tohuvabohujobu sellepärast et ma kirjutan sulle vanadesse postidesse vastuseid. sorri:D
võime jah avaldada üksteise pilte, aga mõttekas oleks ju avaldada pilte, mis ei ole kummagi blogis olemas veel? seega sa peaksid tegema spets fotosid minu blogi jaoks ja mina peaksin tegema spets joonistusi sinu blogi jaoks. kas see on liiga keeruline? aga ma võin ka tsiteerida sinu fotosid, vot see on juba hea mõte:D

aga mis puutub blogisõprusesse siis sellega kaasnev esmane kohustus on lihtsalt sõbra blogi regulaarselt lugeda hehehee. mulle meeldib vahtida tuttavate blogides ringi või nuhkida teatavate inimeste blogides, keda ma nagu austan, aga kellega tuttavaks saada ei julge. nii et ma imetlen nende isiklikku elu muhahaha

July 26, 2007  
Blogger Risto said...

jah,
see on hea mõte.Nii üksteise blogide lugemine kui ka üksteise blogidele piltide tegemine :)

Et pakud võimaluse kuidas alustada? :)

July 27, 2007  
Blogger Gerda Märtens said...

alustada võib nii et. no ma ei tea. me võime korraga alustada. mina teen midagi sinu blogi jaoks ja sina minu. see ei pea ju ka mingis konkreetses zanris olema. tunde järgi, eks? nii et start, va blogisõber ;)
!!

July 27, 2007  
Blogger Risto said...

jah, teeme nii :)

July 27, 2007  

Post a Comment

<< Home

----------------------------------------------------------- --------------------------------------------------------------
ajaveeb 2007