Monday, April 09, 2007

9.aprill - esmaspäev - tutkit


Just siis kui mõtled, et kõik on korras ja saad edasi minna uleb mingi jama, mis lööb kõik su plaanid uppi.

Oled kunagi mõelnud, et kui palju subkultuure on Tallinnas, kes tegutsevad ja eksisteerivad meie kõrval üksteisest sõltumatult ja moodustavad tervete huvigruppide maailmu?

muusika ja välimuse järgi nt 10:
Punk
metal,
rock,
indie,
regge,
hause/klubi,
folk,
hip-hop
skinnid,
r`n`b

Muidugi kui kellegi käest otse küsida, et kas sa oled see või teine, siis tihtipeale keeldutakse liigitumast ja öeldakse ma olen niisama. :)

Muidugi lisanduvad veel ringkonnad, keda seob ühine huvi nt jõusaalis treenitud ja ilusa keha vastu, mägironijad, looduskaitsjad, offrõuderid,surfarid, jalgpalli,-vormeli ja muidu spordihuvilised. :)
Muidugi võib loetelu jätkata ja vaielda liigituste üle. :)
Oskad veel lisada või ümber lükata? :)

25 Comments:

Anonymous Anonymous said...

aga kuhu sa ennast ise liigitad?

April 09, 2007  
Blogger Maarja said...

jah, ja paluks mitte mingil juhul seda 'mind huvitab nii see kui teine ja kolmas asi ja võib olla ma üldse alles otsin ennast' juttu, onju :p

miks ei võiks olla inimesed 'niisama', miks peaks kõigel mingisugune sügavasisuline seletus olema? see, et ma nt indie-üritusel rõõmsalt hüplen, seljas the smiths'i t-särk, teksad ja tennised, ega see veel tähenda, et sa võiksid mind automaatselt selle elustiili esindajaks tembeldada. kui tuleb tuju, võin järgmine öö sama rõõmsalt bling-bling riietega r'n'b saatel end väänata. kui ma seetõttu sinu jaoks 'mittemidagiütlevate, pealiskaudsete ja identiteeditute' inimeste kategooriasse kuulun, siis palun väga :)

April 09, 2007  
Anonymous Anonymous said...

jep täpselt.
risto ei saa siiamaani üle mu tennistest, mis aeg-ajalt vahetavad välja (kontsa)kingad, ja on segaduses, kumba kategooriasse mind nüüd liigitada...
:P

April 09, 2007  
Anonymous Anonymous said...

ps risto! kui välja mõtled, siis ütle mulle kaa! tahaks jubedalt oma kohta ühiskonnas teada.

April 09, 2007  
Blogger Risto said...

heh,
ikka ja jälle hakatakse mingi x nüansi kallal norima ja teksti enda mõttest minnakse üldse mööda.

Mõte oli see, et vaadake kui palju subkultuure meie väikses Tallinnas on.

Muidugi mõned kultuurid ei salli üksteist ja mõndade kultuuride esindajad kuuluvad mitmesse segmenti korraga.

Mõned on üsna kindlapiirilised nagu nt skinnid ja punkarid, teised jälle hägusamad nagu nt indie, kes on originaalsus ise. :D

April 09, 2007  
Anonymous Anonymous said...

enamus loetletutest ja/või nende "liikmetest" (vähemalt Eestis) ei ole subkultuur. lihtsalt stiilid. ühendajaks ei ole veendumused vaid soov popp olla, kuhugi kuuluda.

kas indi on indi, kui ta on meinstriim? :)

April 09, 2007  
Blogger Aron Urb said...

Kultuur on kuidagi võimas ja massivne sõna, siin ikka paras konnatiik, et kui mingi asjaga tegeleb 50 inimest siis on kohe subkultuur. Eks siin tekib jah raskusi saamaks aru kas inimene tõesti südamega asja juures, või hoopis selle pärast, et telekas või ajakirjas näidati ja nüüd olen ka. Aga samas ei saa inimene subkultuuri osaks ilma mõjutusteta, nii et tekib küsimus kas üldse on oluline miks ta on sublkultuuri osa.

"It may be difficult to identify subcultures because their style (particularly clothing and music) may often be adopted by mass culture for commercial purposes, as businesses will often seek to capitalize on the subversive allure of the subculture in search of cool, which remains valuable in selling any product. This process of cultural appropriation may often result in the death or evolution of the subculture, as its members adopt new styles which are alien to the mainstream." :)

ja Risto tõesti oleks huvitav teada kus subkultuurides Sa arvad end asetsevat.

April 09, 2007  
Anonymous Anonymous said...

irw, Aron. just enne eelmise kommi postitamist kustutasin täpselt sama Wikipedia lõigu ära :P

April 10, 2007  
Anonymous Anonymous said...

aga kes need inimesed on, kes käivad sildi "rock" alla?

April 10, 2007  
Blogger Risto said...

mcv: rockar on laias laastus stereotüübina minu silmis selline musta riideid armastav, musta nahktagi ja pikkade salkus juustega tüüp, tihtipeale itimees ja armastab rock õlut.

Hiljuti üks mu endise tüdruku poiss tituleeris mind stiililt arhitektiks. Ise pean pigem indieks kui nii lahterdada, :)

:)
Aron ja Sepp: Noh, need samad 50 inimest on siiski millestki suuremast mõjutatud ja identifitseerivad või järgivad teadlikult või alateadlikult mõnd südamelähedast subkultuuri.
Sepp, sa küll ütled, et need on lihtsalt moejäljendajad, aga ma vaidleks vastu. Et on hulk inimesi, kes identifitseerivad end kuidagi ja kuhugi. Tihtipeale teeme seda alateadlikult ja ei teadvusta seda.
Me kõik oleme grupis oma vanemate lapsed, me oleme eestlased, Eesti kodanikud. Edasi läheb asi kitsamaks milliste inimestega me suhtleme, millistes kohtades me käime vaba aega veetmas.
Kõige lihtsam on vist mõelda, kellega ma kõige meelsamini suhtlen ja kes on mu sõbrad.
Tõesti kui sa lähed linna peale ja proovid igale inimese silti kaela panna on raske, sest puhtaid natuure on vähe, enamus on segu kellestki, aga siiski on inimene rohkem üks kui teine.

April 10, 2007  
Anonymous Anonymous said...

no mida pilti???

April 10, 2007  
Anonymous Anonymous said...

ma ei ütle, et nad on moejäljendajad. stiil ei ole moejäljendamine

ma olen nõus, "Et on hulk inimesi, kes identifitseerivad end kuidagi ja kuhugi" - lihtsalt see hulk eestis on väga väike

hetkel, nagu su rokkaridefinitsioonist näha ja nagu sa ise tunnistad, jagad sa inimesi subkultuuridesse rohkem isiklike eelarvamuste ja üldiste stereotüüpide järgi.

ma ei ole sotsiaalteadlane, ent mulle tundub, et turundustegevus on ära lörtsinud sõna "subkultuur", sest segmentidele on lihtsam Tõelisi Asju müüa...

April 10, 2007  
Blogger Risto said...

jah, eks ta nii kipub olema.
Kuigi asjade lihtsustamine ja üldistamine aitab kergemini maailma mõista ja sellega midagi peale hakata. Muidu kehitadki õlgu ja tõded, et loomaaed ongi suur ja värvikirev, mida ta ka on. :)

See lihtsustamine ja üldistamine on nagu gloobusele radiaanide ja meridiaanide pealetõmbamisega. :)

April 10, 2007  
Blogger Tõnis Hiiesalu said...

"...huvi nt jõusaalis treenitud ja ilusa keha vastu, mägironijad, looduskaitsjad..." kas tegu on nendega, kes ise jõuaalis eriti ei käi, aga teiste ilus keha meeldib küll? ma liigitaks ennast sinna subkultuuri :) .)

April 10, 2007  
Blogger Risto said...

:)
Tere tulemast internetti Tõnis :D
Sinupakutud kogukond väga suur ja vaieldav on kas neid kogukonnaks pidada saab, iseasi muidugi päris kulturismifännid. :P

April 10, 2007  
Blogger Üks Kõik said...

Mina olen boheemlane. Aga see vist on rohkem nagu alakategooria vms kuhu alla kuulavad folk, (teatud liiki) indie ja võibolla ka punk ning rock. Niiet kui neist 10'nest valida, siis olen folk.

Ja kamoon, plikad, see on nii üheksakümnendad, et rääkida: "nii palju kui on erinevaid inimesi on ka erinevaid arvamusi" või "riietuse järgi ei saa ju tegelikult midagi öelda" jne

April 10, 2007  
Blogger Risto said...

:)

April 10, 2007  
Blogger Siim said...

Ma pole kunagi mõelnud, et ma peaks või võiks mingisse alamkategooriasse kuuluda. Need kes mind tunnevad, mis te siis arvate? Oma meelest olen nõmedalt neutraalne ja mittemidagiütlev. Haha.

April 10, 2007  
Blogger Maarja said...

Jaan Felsland: Mina usun küll, et pelgalt riietuse järgi on ikka paganama raske midagi asjalikku inimese kohta öelda. Ning pigem olen seda öeldes öudselt 'out', kui et pooldaksin moodsamaid trende a la lahterdamine on lahe ja võimalusel tuleb kõik ära lahterdada(vahet pole, kas lahterdaja ise mõistab, kuidas/mille alusel ta tegelikult ennast (ja teisi) lahterdab) :p

April 10, 2007  
Blogger Risto said...

Maarja: lahterdama ei pea mitte sugugi kui sa ei taha seda. Sa võid edasi lihtsalt Maarja olla ja ei pea olem pungi või disko Maarja.

Aga inimeste jagamisega tegeleb isegi üks sotsioloogia haru ja see ei ole lihtsalt kastitamine. :)

April 11, 2007  
Anonymous Anonymous said...

kes need metali mehed siis on?
ja rokkarid on sinu jaoks tüüpiliselt itimehed?!

April 11, 2007  
Blogger Risto said...

MCV: :D
Noh, itimees ei võrdu tingimata rokkar, kuigi minu tutvusringkonnas kipub nii olema.
Rokkar on metallisti leebem vorm kui sa just tahad. :)
Et rokkarid võtavad asja enamasti vabamalt. :)

April 11, 2007  
Blogger Kaarel Arb said...

Risto esindab ilmselgelt lahterdajate subkultuuri.

PS. Risto tundub arvavat, et subkultuur saab tekkida ümber muusika ja/või välimuse. tegelikult on muusika ja välimus enamasti pigem subkultuuri kaasnähtus. ma arvan, et indie saab olla ka ilma tennisteta ja - hoia nüüd kõvasti toolist kinni - indie-muusikata.
Risto näidis-kümnest subkultuurist enamikku minu arvates EEstis siiski ei eksisteeri. mitte et ma asjatundja oleks.

April 11, 2007  
Blogger Maarja said...

Risto: Tore, sest minul jäi sinu postitust lugedes mulje, et sa eriti ei taha aktsepteerida seda 'niisama' vastust, et sa tahaksid, et inimene ikkagi kinnitaks sinu olemasolevaid arusaamu subkultuuride esindajatest. Kui ma valesti aru sain, siis vabandan. :)

Ma arvan, et nood sotsioloogid liigitavad inimesi ikka teaduslikult aktsepteeritud viisidel mitte uisapäisa.

April 11, 2007  
Blogger Risto said...

Maarja, sa ikka tunned ennast väga puudutanuna, sest sa ei kuulu kuhugi.
Enamus inimesi ei kuulu sinna 10 liigitusse,
Rõhutan veelkord, et minu eesmärk oli lihtsalt tähelepanu juhtida teemale kui kirjus maailmas me elame. :)

April 11, 2007  

Post a Comment

<< Home

----------------------------------------------------------- --------------------------------------------------------------
ajaveeb 2007