Thursday, October 11, 2007

11.oktoober - juba neljapäev - ma pole teatri inimene;soomlaste "puhastus"


Käisime eile Draamateatris vaatamas Soome teatri külalisetendust "Puhastus."
Loomulikult märkasin alles enne teatrisse minekut, et tegemist on soomekeelse etendusega, millele loetakse peale.
Loomulikult mulle kõrvaklappe ei jätkund ja kellele jätkus, siis neil klapid ei töödand korralikult.
Sain küll aru, mis toimub, aga täpsem jutt läks kõrvust mööda.
Tegevus toimus Eestis ja tegelased meenutasid/elasid läbi Nõukogude reziimist tekkinud kannatusi.
Kummaoline oli näha soomlasi soome keeles seda mängimas ja kujutamas. Näha meie minevikku teiste poolt kujutamas. Nagu keegi võõras mängiks sind.
Samas tekkis küsimus, et mikspärast nad seda näitavad/meenutavad. Mis oli selle etenduse mõte? Näidata inimeste traagilist elusaatust ja sellele järgnvat?

Esimese vaatuse kestel meenusid mulle mõndade meeste heietused sellest kuidas nad samal ajal kui etendus käis, jõid puhvetis konjakit.
Nüüd ma täitsa mõistsin neid.

Teise vaatuse ajal kaalusin sügavalt lahkumist, aga ma surusin selle alla ja proovisin katusekorruse saali teist tükki vaatama minna.Saaliteenindaja aga laitis mõtte maha kuna etenduse point olla juba ära olnud. Igastahes läksin siis kolmandale rõdule, sirutasin jalad üle rea ja vaatasin lavastuse lõpuni. Teine vaatus oli parem.
Hiljem nägin, et ühed tuttavad olid ka alumisele rõdule kolind; nad tõid põhjuseks, et põrandal ei saand hästi konjakit juua. :D

0 Comments:

Post a Comment

<< Home

----------------------------------------------------------- --------------------------------------------------------------
ajaveeb 2007