Friday, July 18, 2008

...VASTA ÕIETI!!! (sinu arvamust pole kellelegi vaja)



Reisil õppisin ära, et mitte kunagi ei maksa midagi kellegi kohta mitte positiivselt öelda. Keegi ei taha lihtsalt kuulda midagi mitte positiivset. Kui keegi küsib kas sulle meeldib see riik, siis õige vastus on: see on väga tore riik. Kui keegi küsib kas sulle meeldivad mu kingad, siis õige vastus on: need on väga kenad kingad.
Me räägime küll konstruktiivsest kriitikast ja sellest, et ausus on üle kõige, samas tegelikult keegi ei salli tõde. Keegi ei taha kuulda, et ta särk võiks olla sirgem või et kirju lips ei sobi siia.
Tegelikult on ainult üks õige vastus, see vastus on jah ja väga ilus.
Me ilgume küll Ameerikaliku small talki üle ja selle pärast, et inimesed on kõik nii võltsid, aga see ongi arenenud ühiskond, kus midagi ei öelda välja vaid naeratatakse. Nii et ainus võimalus olla meeldiv ja aus on olla vait. :D

4 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Risto. Ma arvan, et inimestes ja riikides ja asjades või milles iganes tuleb näha positiivset. Et näiteks ühegi riigi kohta ei saa öelda, et Sulle ei meeldi, isegi kui Sulle tundub nii. Sest Sa pole näinud kõike ja see on Su enda viga, et pole suutnud asju positiivses valguses näha ja õigeid inimesi kohata. Seepärast oleks alati kritiseerida.

Ja see, et kellelgi ei sobi lips ülikonna juurde - mis siis? Lipsu taga tuleb näha inimest ja äkki sobib see lips hoopis selle inimese isikupäraga mitte Sinu maitsega?

Mäletad, ma pidin Türgis Hayranit vastuvõtul jooma ja mulle tegelikult see ei maitsenud. Kui küsiti, et kuidas meeldib, ei hakanud ma seda jooki maha tegema, vaid vastasin, et on eksootiline nii ja naa...Hiljem Iraanis seda mitmeid kordi veel proovides ja juues hakkas see isegi maitsema ja tõepoolest soojas kliimas oli see kehale kosutuseks. Niisiis oli viga oli lihtsalt minus ja oleks alatu olnud seda jooki kritiseerima hakata.

See on minu arvamus.

July 18, 2008  
Blogger Rivo said...

inimese subjektiivne arvamus on tõde?

kohati tundub mulle, et see on kuidagi eestlaslik, et küsides leiab ikka halba või midagi, mida kritiseerida-kiruda.

asjad, mida ma ei mõista või mis mulle ei meeldi, ei pruugi veel halvad olla.

July 21, 2008  
Blogger Risto said...

ma ei räägigi tõest või positiivsest ellusuhtumisest, kuigi neist võiks ka rääkida.
ma räägingi subjektiivsest arvamusest, et kui sult küsitakse midagi,et mis sa sellest arvad, siis sult oodatakse ka õiget vastust. :D

July 22, 2008  
Blogger LePa said...

mina olen viimased 2 n2dalat usas olnud. ja mina tunnen t2pselt sama moodi!!
esimesed 2 korda kui mult kysiti kuidas siin meeldib, siis ytlesin ma niisama et OK on siin ja siis murdus nagu jutuj2rg 2ra..
aga tglt on k6igeeee 6igem 6elda et I LOVE IT ja seda v2ga entusiastlikult. sest t6en2oliselt neid isegi ei koti mida sa arvad, nagu ameeriklased ikka, teevad nad vaid small talki.

ja muidugi peab viisakas ka olema :)

July 23, 2008  

Post a Comment

<< Home

----------------------------------------------------------- --------------------------------------------------------------
ajaveeb 2007